Maatregelen vanwege het Coronavirus

De overheid heeft maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Ook wij volgen deze richtlijnen en daarom zorgen wij ervoor dat er zo weinig mogelijk mensen bij elkaar komen.

We doen ons werk net iets anders dan u van ons gewend bent. Onze kantoren in Borne en Hengelo zijn alleen open op afspraak, voor dringende zaken. Bijvoorbeeld voor een gesprek met uw Wijkcoach, voor het tekenen van een huurcontract of voor een toewijzingsgesprek. We helpen u zoveel mogelijk via de telefoon en per e-mail.
Als we bij u thuis komen voor een reparatie, voor onderhoud of een gesprek dan houden we ons aan de algemene maatregelen. U en wij hebben geen verkoudheidsklachten, geen koorts, we wassen onze handen en we houden 1,5 meter afstand. Daarnaast dragen wij een mondkapje.
Zo helpen we samen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Maatregelen voor Welbions

Telefonisch en per e-mail bereikbaar

Wij zijn op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 074 24 68 300. Het kan zijn dat u door drukte iets langer dan normaal in de wachtrij staat. U kunt ons ook een e-mail sturen. Mail dan naar klantenservice@welbions.nl.

Reparaties

U kunt online een reparatieverzoek doen, of via de Klantenservice contact opnemen.
Bekijk onze flyer Contactloos repareren

Woninginspecties en opleveringen

Woninginspecties en opleveringen gaan door. Dit gebeurt wel op een andere manier dan u gewend bent van ons. We werken zoveel mogelijk digitaal en de sleuteloverdracht bijvoorbeeld, doen we op afstand. De Welbionsmedewerker die de woninginspectie of oplevering doet, legt u dit allemaal uit en maakt afspraken met u.

Woningbezichtiging

Heeft u gereageerd op een woning? Dan kunt u die bezichtigen, als de huurder de sleutel heeft ingeleverd. U kunt dan een lege woning bezichtigen. De sleutel haalt u op bij ons op kantoor. Het kan dus zijn dat het wat langer duurt voordat u een woning kunt bezichtigen omdat de bewoner eerst de sleutel moet hebben ingeleverd.

Onderhoud aan woningen

We bekijken per onderhoudsproject hoe we de werkzaamheden kunnen uitvoeren. Met de bewoners hebben we hier contact over. De aannemers die voor ons bij u aan het werk zijn, houden zich aan de gezondheidsmaatregelen van het RIVM.

Vraag en antwoord

Wij begrijpen dat u vragen heeft. Daarom proberen we een aantal vragen rondom verhuizen, huurbetalingen en klussen in de woning te beantwoorden.

Klik hier voor meer informatie

Ondersteuning door Wijkracht

Boodschappen halen, een luisterend oor bieden, de hond uitlaten, ondersteuning van een professional; in verschillende gemeenten ontstaan er allerlei initiatieven om mensen te helpen. Wijkracht heeft zelf ook veel deskundigheid in huis om mensen de psychosociale ondersteuning te geven die nu nodig is. Met (school)maatschappelijk werkers, jongerenwerkers, mantelzorgondersteuners, ouderenwerkers, vrijwilligerswerkcoördinatoren en nog veel meer weet Wijkracht inwoners waar nodig te ondersteunen. Kan Wijkracht de ondersteuning niet zelf bieden? Dan wijzen ze graag de weg. Kijk eens op :
www.wijkracht.nl/coronacrisis
www.facebook.com/wijkracht
>kijk ook bij de groep Ondersteuning in crisistijd (corona)