Waarom ligt het beheer en onderhoud op dit moment nog bij Schep Vastgoed?
Wij willen ons zo goed mogelijk voorbereiden op onze taken als verhuurder. Zo moeten bijvoorbeeld alle 417 woningen en uw gegevens in ons systeem worden ingevoerd en we bereiden de verhuur van vrijgekomen woningen voor. Ook over de toekomst van het Dienstencentrum gaan we de komende tijd in gesprek met belanghebbenden. Zodra wij de basis op orde hebben kunnen wij onze taken als verhuurder gaan oppakken. Wij informeren u in het najaar 2025 verder.   

Ik heb een reparatie-verzoek, waar moet ik deze indienen?
U kunt dit doen op dezelfde manier die u gewend bent; via Schep Vastgoed.  Dit kan op verschillende manieren:
-Melding via de App Embrace
-Telefonisch via 088 12 66 500
-Mail naar reparatie.cdr@schepvastgoed.nl

Komt er in 2025 een huurverhoging?
U heeft een brief over de huurverhoging gekregen van Schep Vastgoed. Deze huurverhoging gaat in op 1 juli 2025.   

Waar moet ik de huur naar overmaken?
U kreeg een brief van Schep Vastgoed hoe u de huur betaalt vanaf 1 juli 2025.  

Wanneer beginnen jullie met groot onderhoud?
Op dit moment weten we nog niet wanneer het groot onderhoud gaat plaatsvinden. Wij begrijpen dat u graag wilt weten wanneer dit wel gebeurt. Zodra wij hier duidelijkheid over hebben, laten we u dit weten. 
(Dringende) reparaties worden natuurlijk wel gedaan. 

Waarom zie ik nu al regelmatig Welbions-medewerkers bij ‘t Swafert?
Wij willen graag een goed beeld krijgen van ’t Swafert en de omgeving.   

Ik wil mijn huur opzeggen. Hoe doe ik dat?
Dit gaat nog steeds via Schep Vastgoed. Zij nemen de huuropzegging in behandeling en informeren u verder.  

Wat gebeurt er met leeggekomen woningen?
Enkele leeggekomen woningen in 't Swafert zetten wij de komende tijd in als logeerwoning. Dit is een woning waar huurders tijdelijk logeren tijdens het groot onderhoud aan hun woning.

Ik ken iemand die graag wil verhuizen naar ’t Swafert. Kan dat?
Wij verhuren onze woningen via www.woninghuren.nl. Het is dus belangrijk dat deze persoon zich inschrijft op www.woninghuren.nl. Wanneer de leeggekomen woningen van 't Swafert online gaan weten we nu nog niet.   

Er is op dit moment een wachtlijst bij ’t Swafert. Hoe gaan jullie hiermee om?
Welbions werkt niet met een wachtlijst. Wij wijzen woningen toe via passend toewijzen; een woning past bij het inkomen en de grootte van het huishouden. Meer hierover leest u op www.woninghuren.nl .