Vraag & antwoord:
Corona maatregelen

Vragen over verhuizen

Ik heb de huur opgezegd. Komen jullie langs voor de voorinspectie?
Nee, wij komen niet langs maar wij maken telefonisch afspraken met u over hoe u de woning moet opleveren. Wij vragen u ons foto's te sturen van de diverse ruimtes en over te nemen zaken zodat wij met u een gerichte afspraak kunnen maken.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe gaat het met overname van spullen?
Op het moment dat de huur wordt opgezegd maken wij met u afspraken hoe u de woning moet opleveren en wat ter overname kan blijven liggen. Dit is dan wel voor eigen risico.

Als ik belangstelling heb voor een woning wanneer kan ik deze dan bezichtigen?
Zodra een woning leegstaat en wij de sleutels op kantoor hebben, kunt u de woning bezichtigen. De eerste 5 kandidaten ontvangen dan een e-mail met een uitnodiging om de woning te bezichtigen. De sleutels kunt u ophalen bij ons op kantoor in Hengelo. U belt dan aan bij de voordeur en wij geven u de sleutels.

Ik heb een afspraak voor het tekenen van de huurovereenkomst. Gaat deze nog door?
Het tekenen van de huurovereenkomst gaat door. We informeren onze nieuwe huurders en maken met hen hierover duidelijke afspraken.

In mijn nieuwe woning zie ik nog zaken die gerepareerd moeten worden. Wat doe ik hiermee?
Maak duidelijke foto's en mail deze samen met een goede omschrijving naar verhuur@welbions.nl. Wij beoordelen dan van afstand uw reparaties. Op dit moment voeren wij alleen noodzakelijk reparaties uit zoals een gaslek, een lekkage of andere incidenten. Het kan dus zijn dat de opleverpunten niet gelijk gerepareerd worden. Dit wordt opgepakt zodra het weer mogelijk is.

Vragen over huurbetaling

Heeft u financiële problemen door het coronavirus?
Welbions zoekt met u naar oplossingen voor de huurbetaling!

Heeft u door de coronamaatregelen van de overheid (tijdelijk) geen werk en daardoor nu weinig tot geen inkomsten? Bijvoorbeeld omdat u ondernemer of zzp-er bent of u werkt bijvoorbeeld op uitzendbasis? Het kan zijn dat u de huur van uw bedrijfspand of woning daardoor (deels) niet kunt betalen. Laat het ons dan weten! Wij zoeken samen met u naar een oplossing. Stuur een e-mail aan klantenservice@welbions.nl en noem in het onderwerp 'corona'. Geef kort aan wat uw situatie is en dan bellen wij u terug. Doet u dit zo snel mogelijk op het moment dat u geen inkomsten of veel minder inkomsten heeft. Zo voorkomt u dat u een huurachterstand oploopt.

Klik hier voor meer informatie van het ROZ en Werk.nl

Vragen over klussen in de woning

Ik wil een voorziening aanvragen (bijvoorbeeld een verhoogd toilet, extra radiator of dubbel glas). Hoe gaan jullie hiermee om?
Op dit moment voeren wij deze werkzaamheden niet uit. De aanvragen die we binnenkrijgen behandelen we op een later moment.