Tips en informatie voor nieuwe bewoners

Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! Hieronder vindt u een aantal belangrijke tips voor als u gaat verhuizen.

Nazorg

Heeft u nog reparatie verzoeken in uw woning? Binnen 14 dagen na ingang van uw huurcontract kunt u dit aan ons doorgeven. Klik hier voor het formulier.

Uw inschrijving als woningzoekende vervalt

Zodra u een huurcontract voor een sociale huurwoning heeft afgesloten, vervalt uw inschrijving bij Woningnet Hengelo Borne. Wilt u in de toekomst weer op zoek gaan naar een andere sociale huurwoning woning, schrijf u dan opnieuw in bij Welbions via www.woningnethengeloborne.nl.

Wijzig uw adres bij de gemeente

Schrijf u zelf en uw eventueel meeverhuizende partner en kinderen zo snel mogelijk in op uw nieuwe adres bij de Gemeente Hengelo of Borne.

Huurt u nu ook een woning?

Vergeet deze niet op te zeggen. Hiermee voorkomt u langdurige dubbele woonlasten. Huurt u een woning van Welbions? Dan kunt u hier de huur opzeggen.

Meld u aan voor gas, water en elektra

Het is belangrijk dat u dit zo snel mogelijk doet. Dit geldt ook voor uw tv-aansluiting, telefoon en internet. Sluit een goede inboedelverzekering af, zodat alle spullen in uw huis verzekerd zijn.

Sluit een inboedelverzekering af

Met een inboedelverzekering kunt u schade aan uw spullen (deels) vergoed krijgen. Zorg daarom dat u uw spullen verzekert voor schade door brand, diefstal, storm of water.
Let op! Heeft u al een inboedelverzekering in de woning waar u nu woont? Geef dan niet alleen de adreswijziging door, maar ga ook na of u goed genoeg verzekerd bent. Misschien heeft u nieuwe waardevolle spullen gekocht of gaat u die kopen voor uw nieuwe huis. Uw verzekeringsmaatschappij heeft handige lijsten waarmee u de waarde van uw inboedel kunt schatten. Zorg dat u niet onderverzekerd bent of wordt!

Wordt uw nieuwe woning verwarmd door blokverwarming?

Dit betekent dat uw wooncomplex een gemeenschappelijke verwarmingsinstallatie heeft en dat u stookkosten gaat betalen aan Welbions. Lees hier verder.

Gezicht in de wijk

Bij Welbions werken we met Wijkcoaches en Wijkbeheerders. Zij zetten zich in voor een buurt die schoon, heel en veilig is. Lees hier verder.

Huurdersbelangenvereniging Ookbions

Ookbions is de huurdersbelangenvereniging voor onze huurders. Uw stem is belangrijk dus meld u gratis aan als lid. Dit kan via www.ookbions.nl of stuur een e-mail aan info@ookbions.nl.

Handleidingen

Wij hebben voor het gebruik van een rookmelder in uw woning een handleiding. Enkele complexen in Borne hebben een handleiding voor het gebruik van apparatuur in de woning. Meer informatie hierover leest u hier.

U kunt 24 uur per dag uw reparatieverzoek melden

Meld reparatieverzoek

Basiskwaliteit woning

Gaat u een woning bij ons huren? Wij leveren de woning op volgens onze basiskwaliteit normen.
Basiskwaliteit woning

Wie doet wat?

Kijk in het overzicht Onderhoud van A t/m Z om te zien of Welbions iets voor u repareert, of dat u het zelf moet repareren.
Overzicht onderhoud van A t/m Z

Geen tijd of twee linkerhanden?

Of kunt u om een andere reden niet klussen? Maak gebruik van ons onderhoudsabonnement. Wij voeren dan een groot deel van het onderhoud uit, waarvoor u zelf verantwoordelijk bent.
Onderhoudsabonnement aanvragen

Informatiewijzer Hengelo

Op informatiewijzerhengelo.nl
vindt u informatie over verschillende onderwerpen zoals gezondheid en zorg, burenhulp, vrijwilligerswerk en geldzaken.